نکات مهم هنگام خرید انواع مختلف باربیکیو

باربیکیو چیست؟

بارها کلمه “باربیکیو” به گوشمان رسیده است، و اولین وسیله‌ای که به ذهن ما می‌رسد، همان منقل و یا فضایی برای به سیخ کشیدن جوجه، کباب و یا سایر مواد غذایی می‌باشد. اما “باربیکیو” در لغت‌نامه آشپزی در واقع به سیخ کشیدن جوجه، کباب و یا گوشت و کباب‌پزی آن بر روی آتش گازی، زغال چوب و غیره را “باربیکیو” می‌نامند. در واقع، “باربیکیو” یک روش پخت است که در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت حفظ ارزش غذایی در آشپزی نوین، طراحان وسایل صنعتی به فکر تولید وسیله‌ای به نام “باربیکیو” افتادند. “باربیکیو” در واقع همان منقل می‌باشد، با این تفاوت که اصولی‌تر طراحی شده است و ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشد.
این کلمه به انگلیسی “Barbecue” نام دارد و به عنوان یک روش پخت گوشت و غذا در فضای باز با استفاده از آتش یا زغال چوب به کار می‌رود. باربیکیو یکی از روش‌های باستانی پخت غذاست که در بسیاری از فرهنگ‌ها و مناطق جهان به کار می‌رود. این روش پخت به مربوط به قرن ها پیش می‌باشد و از آن زمان تا به امروز به یکی از روش‌های محبوب و مورد علاقه برای پخت و پز در فضای باز تبدیل شده است. برای مشاهده راهنمای جامع خرید باربیکیو این مقاله از سیگما کمپانی را مطالعه کنید.

انواع باربیکیو

باربیکیو و یا فضایی برای پخت و کبابی کردن جوجه، کباب، مرغ، گوشت یا سایر مواد غذایی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی انواع باربیکیو می‌پردازیم

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی نوعی از باربیکیو است که منبع حرارت آن گاز شهری یا گاز مایع است. این باربیکیوها به صورت ثابت یا متحرک طراحی می‌شوند و به راحتی با گاز وصل می‌شوند تا مورد استفاده قرار گیرند. باربیکیو گازی مدل‌های متحرکی نیز دارد که بسیار مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های مهم این باربیکیوها می‌توان به پخت سریع و توزیع یکنواخت شعله آن اشاره کرد که به سوختن یا نیمه‌پز شدن ناقص مواد غذایی از آن جلوگیری می‌کند. در مقابل، باربیکیو زغالی ممکن است با مشکل تجمیع حرارت در یک نقطه خاص مواجه شود که موجب پخت ناقص مواد غذایی شود. استفاده از باربیکیو گازی همچنین مشکلاتی مانند دود و بوی نامطبوع چوب را هم به دنبال نخواهد داشت.
از مزایای این نوع باربیکیو می‌توان به سهولت در کنترل دما و تنظیم حرارت اشاره کرد، که این ویژگی‌ها برای پخت بهینه مواد غذایی بسیار مفید هستند.

باربیکیو گازی آپارتمانی

باربیکیو گازی آپارتمانی یکی از جذاب ترین نوع باربیکیو ها برای استفاده در محیط هایی مثل آپارتمان ها است. این نوع باربیکیو ها با به گاز شهری وصل می شود و دیگر دردسر ها و کثیف کاری های استفاده از ذغال را ندارند. باربیکیو گازی آپارتمانی دارای دریچه ی خروج دود می باشد و هیچ بوی دود و سوختن را از خود بجا نمی گذارد. با انتخاب یک باربیکیو گازی آپارتمانی کاملا تجربه ی لذت بخش استفاده از باربیکیو گازی در فضای خانه را تجربه کنید و در روز های تعطیل به راحتی فضای شیرین یک پیک نیک را در خانه خود فراهم آورید.

باربیکیو گازی آپارتمانی

باربیکیو زغالی

باربیکیو زغالی نوعی از باربیکیو است که منبع حرارت آن چوب یا زغال می‌باشد. این نوع باربیکیو تجربه‌ای لذت‌بخش از پیکنیک و طبیعت‌گردی را به شما انتقال می‌دهد. بوی دود و زغال به‌یادماندنی برای همه‌ی ما خواهد بود. دورهمی دوستانه یا خانوادگی در کنار یک باربیکیو زغالی برای پخت و کبابی کردن مواد غذایی تجربه‌ی لذت‌بخشی را به ما اضافه می‌کند.

پخت و کبابی کردن مواد غذایی بر روی باربیکیو زغالی تجربه و تبحر خاصی نیاز دارد تا مواد غذایی به راحتی و به طور یکنواخت پخته شوند. شاید روشن کردن زغال و چوب بر روی باربیکیو زغالی کمی سخت به نظر آید، اما بسیاری از افراد طعم کباب را با زغال می‌شناسند و کباب زغالی مزه‌ی خاصی برایشان دارد. در کنار همین مزایا، زغال و چوب به غذا طعم خاصی می‌بخشند که تجربه غذا خوردن در فضای باز را فراموش‌نشدنی می‌کند.

باربیکیو دیواری

باربیکیو دیواری را میتوان از انواع باربیکیو های ثابت و غیر متحرک در نظر گرفت. این نوع از باربیکیو مناسب باغ ها و ویلا ها می باشد و در یک فضای مناسب و با طراحی خاص در کنار دیوار قرار می گیرد. باربیکیو دیواری در دو نوع زغالی و گازی وجود دارد که نوع آن را قبل از نصب و طراحی فضای مناسب باید انتخاب کنید تا در صورت نیاز نزدیک به لوله گاز شهری قرار گیرد.

باربیکیو خانگی

برای استفاده در خانه، پیشنهاد می‌شود تا باربیکیو گازی تهیه کنید. استفاده از باربیکیو زغالی در محیط خانه غیر اصولی است و حتی برای سلامت بدن شما مضر می‌باشد. تجمیع دود و حرارت ناشی از زغال در محیط خانه بسیار سرطان‌زا است و مشکلات تنفسی برای ساکنان خانه یا آپارتمان را به همراه دارد.

باربیکیو آپارتمانی باید مسیر مناسبی برای خروج دود مشخص شود تا مشکلات تنفسی برای ساکنان خانه ایجاد نشود. همچنین، باربیکیو گازی به صورت سریع و کارآمد حرارت مورد نیاز را فراهم می‌کند و نیاز به زغال یا چوب ندارد. این امکان را به شما می‌دهد تا لذت بیشتری از آشپزی در خانه خودتان ببرید.

باربیکیو

باربیکیو باغی

یکی از مهم ترین لوازمی که برای باغ و ویلا مورد استفاده قرار می گیرد باربیکیو است. باربیکیو رکن اصلی دورهمی های بیرون شهر است. بیش از 90 درصد افراد در دورهمی هایی که در باغ و ویلا می گیرند جوجه کباب روی باربیکیو می پزند. داشتن یک باربیکیو اصولی و مناسب باغ اهمیت بسیار بالایی در طعم و بوی غذا دارد. باربیکیویی که مناسب باغ نباشد ممکن است غذارا با بوی بد دود و زغال همراه کند، اما باربیکیو باغی مناسب استفاده در باغ است و به راحتی می توانید یک جوجه کباب خوشمزه برای باغ و ویلا آماده کنید.

باربیکیو آجری

باربیکیو های خاصی وجود دارد که با آجر در محوطه باغ و ویلای شما آماده می شود که محیط شما را برای پخت یک جوجه کباب خوشمزه بر روی باربیکیو فراهم می کند. باربیکیو آجری ساخته شده از آجر است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت بالای آتش دارد. بر روی باربیکیو آجری به راحتی می توانید هر غذایی را تهیه و نوش جان کنید. برای انتخاب و نصب باربیکیو آجری می توانید به از سایت سیگما کمپانی اقدام به خرید باربیکیو آجری مورد نیاز خود کنید و برای نصب باربیکیو آجری نیز می توانید با کارشناسان نصب سیگما کمپانی تماس برقرار کنید.

باربیکیو سنگی

باربیکیو سنگی یک نمونه تولید شده از سنگ است که در گوشه حیاط خانه و یا باغ و ویلای شما نصب می شود. باربیکیو سنگی غیر قابل جابجایی است و به صورت ثابت نصب می شود و استفاده از آن در باغ و ویلا بیشتر رواج دارد. برای ساخت باربیکیو سنگی حتما در بالای آن قسمتی برای خروج دود ناشی از سوختن چوب و یا ذغال قرار دهید تا غذا بوی بد دود به خود نگیرد. باربیکیو سنگی را می توانید به سیگما کمپانی سفارش دهید تا برای شما طراحی و نصب کنند.

خرید باربیکیو زغالی

سیگما کمپانی تولید کننده انواع باربیکیو زغالی و گازی می باشد که انواع مختلفی از باربیکیو را برای شما در این صفحه به نمایش گذاشته است. برای خرید هر نوع از باربیکیو می توانید از طریق واتس‌اپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

انواع باربیکیو: انواع مختلف باربیکیو از جمله باربیکیو گازی، باربیکیو زغالی و باربیکیو آپارتمانی معرفی شده‌اند.

استفاده در خانه: باربیکیو گازی به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط خانه توصیه شده است، زیرا از نظر ایمنی و سلامتی مزایایی دارد.

مسیر دود: برای باربیکیو آپارتمانی در خانه، مهم است که مسیر مناسبی برای خروج دود از محیط تعیین شود تا مشکلات تنفسی جلوگیری شود.

انتخاب باربیکیو مناسب: انتخاب بین انواع مختلف باربیکیو بستگی به نیازها و شرایط شما دارد. اما همواره ایمنی و سلامتی خود را در نظر بگیرید.

برای مشاهده سایر تجهیزات ویلایی می توانید به این دسته بندی از سایت سیگما کمپانی مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.